Firmy, które chcę podjąć współpracę z rekruterem specjalistą w danym obszarze z pewnością powinny zastanowić się jakimi cechami i doświadczeniem powinien się charakteryzować łowca talentów i podjąć współpracę z tym który się wyróżnia i jest dobry i skuteczny w tym co robi.

CECHY IDEALNEGO REKRUTERA

Poniżej wymienione są cechy, które powinni posiadać dobrzy łowcy talentów:

  1. UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIA

Dobry łowca talentów powinien posiadać umiejętności słuchania.

Umiejętność  słuchania jest bardzo ważną cechą rekrutera, ponieważ pracuje on zarówno z  klientami – organizacjami jak  i osobami poszukującymi pracy.

Profesjonalista zajmujący się rekrutacją będzie musiał uważnie słuchać by  potrafić rozpoznać oczekiwania obu stron, aby wykryć zgodność celów klient i kandydata.

  • UMIEJĘTNOŚCI ARTYKUŁOWANIA

Dobrzy rekruterzy są dobrymi rozmówcami! Potrafią komunikować oczekiwania firm – ich klientów. Potrafią także skutecznie komunikować się i informować kandydatów m.in. o postępach przez cały proces rekrutacji. W ten sposób interesy pracodawców są zaspokajane, a kandydaci są świadomi na jakim etapie jest rekrutacja w której biorą udział.

  • UMIEJĘTNOŚCI POZNAWCZE

Oprócz podstawowych umiejętności komunikacyjnych, dobrzy rekruterzy mają pewne cechy intelektualne. Potrafią  gromadzić, analizować i działać na podstawie danych rekrutacyjnych. Są również  kreatywni, proaktywni, obeznani z nowymi technologiami i social mediami, oraz nowymi trendami.

  • CIERPLIWOŚĆ I EMPATIA

Skuteczni łowcy talentów są cierpliwi i empatyczni. Są zaangażowani w osiąganie wyników. Ich celem jest współpraca z  najlepszych talentami, których prezentują do firm swoich klientów.

W procesie rekrutacji wykazują empatię dla obu stron – klientów-firm i kandydatów.

Cierpliwie działają z kandydatem z którymi zbudowali dobre relacje oparte na lojalności i zaufaniu.

  • WIEDZA I DOŚWIADCZENIE

To bardzo ważny atrybut rekrutera. Rekruter powinien mieć dobrą znajomość branży, w której rekrutuje kandydatów. Osobiście uważam, że rekruter  który ma praktyczne doświadczenie w dziedzinie, w której pracuje jest bezkonkurencyjny. Na przykład osoba rekrutująca, która przez powiedzmy 15 lat pracowała w finansach, księgowości i bankowości, jest najlepszą opcją, jeśli chodzi o rekrutację talentów w dziedzinie bankowości, rachunkowości i finansów. Dzieje się tak, ponieważ rozumie specyfikę branży; opis stanowiska, standardy, wymagania i wie jakie kwalifikacje są  potrzebne na danym stanowisku pracy. Ponadto taki rekruter okaże się bardziej pomocny w zapewnieniu wykwalifikowanym kandydatów do  pracy, ponieważ posiada własne doświadczeniem zawodowe  z sektora dla którego rekrutuje

Doświadczenie jest być może najważniejsze ze względu na to, że daje rekruterowi wgląd w to, jak najlepiej szukać kandydatów odpowiadających potrzebom pracodawców. Bardzo niewielu rekruterów rozumie potrzeby pracodawcy i potrafi dopasować kandydatów nie tylko pod względem opisu stanowiska, ale także pod względem predyspozycji miękkich, takich jak umiejętności komunikacyjne, kreatywność i umiejętność pracy pod presją.

  •  DOBRY NETWORKING

Dobry łowca talentów powinien być zainteresowany budowaniem dobrych, długoterminowych relacji ze swoimi klientami. Rozumieją, jak ważne jest zadowolenie klientów. Myślą o rekrutacji jako o relacji między kandydatem a firmą, oraz kandydatem a rekrutem. Dzięki doskonałym umiejętnościom budowania relacji rekruter może budować i pielęgnować relacje między kandydatem a firmą, działając na korzyść obu stron. Proces rekrutacji jest pierwszym etapem, w którym to właśnie rekruter musi zaprezentować  markę pracodawcy. To właśnie on jako pierwszy bierze udział  w tworzeniu pozytywnych wizerunku firmy w oczach kandydata.

  • ZAUFANIE / NIEZAWODNOŚĆ

Korzystając z usług rekrutera, firma polega na nim w znalezieniu najlepszego możliwego kandydata na dane stanowisko. Świetny rekruter musi być godny zaufania i mieć pewność, że spełnia potrzeby firmy i kandydata.

  •  UMIEJĘTNOŚCI WIELOZADANIOWE

Rekrutacja to często długotrwały proces. Poszukiwaniu talentów  związane dodanie ogłoszenia o wolnym wakacie,  sprawdzanie kandydatów, przeprowadzanie rozmowy kwalifikacyjnej, składanie oferty pracy i wiele więcej. Łowca talentów musi mieć umiejętność robienia wielu rzeczy naraz i doskonalenia się w każdej z nich.

  • UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA CZASEM

 Wielozadaniowość wiąże się z zarządzaniem czasem, ponieważ dzień ma określoną liczbę godzin. Firmy potrzebują bardzo  często szybkiego obsadzenia stanowiska. Czas staje się jeszcze bardziej istotny, jeśli pracownik spełanijący kryteria klienta jest potrzebny na wczoraj.

  1.  BUDOWANIE DŁUGOTERMINOWYCH RELACJI

Dobrzy rekruterzy są zainteresowani budowaniem długoterminowych relacji na dwa sposoby; między firmami, dla których rekrutują,  oraz z  kandydatami na pracowników.

Dobre i długotrwałe relacje są świadectwem dobrze wykonanej przez rekrutera pracy.

JAK ZIDENTYFIKOWAĆ IDEALNEGO ŁOWCĘ TALENTÓW

Po podkreśleniu cech dobrego rekrutera, kolejnym krokiem jest wskazanie kwestii świadczących że dana agencja rekrutacyjna jest specjalistą w tym co robi.

Przy tak wielu procesach rekrutacyjnych,  oraz ilości firm rekrutacyjnych na rynku, rozpoznanie idealnego łowcy talentów zależy od odpowiedzi na pytanie: czy ten rekruter faktycznie jest fachowcem w tym co robi?

 Dlatego organizacja poszukująca łowcy talentów musi wykonać następujące czynności:

  •  ZNAJDŹ REKRUTERÓW, KTÓRZY SPECJALIZUJĄ SIĘ W TWOJEJ DZIEDZINIE LUB BRANŻY

Ci właśnie  rekruterzy  mają z cała pewnością największą sieć potencjalnych kandydatów, ponieważ koncentrują się na określonej dziedzinie. Ma to  wpływ na jakość kandydatów oraz ich wiedzą ekspercką w danym obszarze.

  •  ZAPYTAJ, JAK DŁUGO PRACUJE W BRANŻY

Chociaż nie jest to ogólna zasada określająca kompetencje rekrutera, jest to istotna kwestia.

  •  ZAPYTAJ REKRUTERA O FIRMY, KTÓRE REPREZENTUJE

Jest to kontynuacja doświadczenia i wiedzy osoby zajmującej się rekrutacją. Najlepiej jeśli rekruter  specjalizują się w pożądanej przez Ciebie branży co pozwoli Wam wspólnie osiągnąć zamierzone cele rekrutacyjne. Rekruter który posiada doświadczenie w rekrutacji dla firm z danej branży nie tylko nie tylko doskonale zna jej specyfikę, oczekiwania, ale również współpracuje z najlepszymi Talentami w tym obszarze

CZY TALENT HUNTER JEST ZAWODOWYM KSIĘGOWYM?

 Rekruter który ma doświadczeniem zawodowe jako Księgowy  jest w stanie lepiej zrozumieć Twoją profesję  i to, czego szukasz. Taki łowca talentów jest ekspertem w poszukiwania najlepiej dopasowanego kandydata. Posiada wiedzę z zakresu rachunkowości, jest w stanie lepiej zrozumieć specyfikę techniczną na danym stanowisku a tym samym może wybrać kandydata, który najlepiej sprawdzi się na oferowanym stanowisku.

Z pewnością osoba która  pracowała w sektorze bankowym i finansowym lepiej rozumie zawiłości ról korporacyjnych, będzie  miała bogate doświadczenie, z którego możne skorzystać, doradzając i podejmując decyzje w proces rekrutacji.

  •  CZY REKRUTER KOMUNIKUJE SIĘ Z TOBĄ BEZ ZBĘDNEJ ZWŁOKI?

Po skontaktowaniu się z łowcą talentów i nawiązaniu relacji, powinien on szybko odpowiedzieć na Twój e-mail / TELEFON / wiadomość na poczcie głosowej. Sposób w jaki się  z Tobą komunikuje daje Ci ocenę jego zdolności komunikacyjnych i zdolności rozumienia Twoich potrzeb. Terminowość odpowiedzi odzwierciedla etykę pracy rekrutera, umiejętność prowadzenia kliku projektów na raz oraz umiejętności zarządzania czasem.

  • ZAPYTAJ O LISTĘ POWRACAJACYCH KLIENTÓW

Pomoże Ci to poznać umiejętność łowcy talentów do tworzenia sieci kontaktów oraz czy jest on zainteresowany budowaniem długoterminowych relacji z firmą poprzez jakość pracy. Jakościowa praca wiąże się z przyciągania najlepszych talentów do klientów-firm, a także zapewnienie kandydatom możliwości dołączenia do najlepszych pracodawców. To również mówi o wiarygodności i rzetelności rekrutera w wykonywaniu jego pracy.

Powyżej wskazane cechy z pewnością pomogą  firmom znaleźć idealnego headhuntera z którym nie tylko dobrze będzie im się współpracowało,  ale również  rekruter ten  pomoże im w osiąganiu ich celów rekrutacyjnych  przez rekomendację a finalnie  podjęcie współpracy z najlepszymi specjalistami na rynku pracy.